30 november 2012

Presenting


Min syster och jag för någon vecka sen:

- Jag tänkte ju att jag skulle döpa hamstrarna efter floder...
- Ja, ryska?
- Nej sibiriska, de är ju sibiriska hamstrar.
- Jajuste..
- Taz och Aldan var ju de bästa i så fall.. hehe.
- Taz och Aldan?
- Ja...
- Det är ju jättebra!
- Jo, men ja.. Men nu har jag funderat på ett par andra namn.. 
- Okej?
- Prognos och Diagnos. Hahaha!!
- Det är ju jätteroligt!
- Hahaha, ja!
- Eller så tar du bara Orsak och Konsekvens.
- HAHAHA.
- Ae, men Prognos och Diagnos är ju skitroligt.
- Ja, men jag måste ju träffa dem först, det måste ju stämma lite...

Till slut kändes Prognos och Diagnos lite för Piff och Puff-artat. Även Taz och Aldan kändes inte helt rätt. Däremot kom min vän och jag på att det vore kul om de hette nåt jättemäktigt. Och de har ju tillsammans hela tiden gått under namnet The Hamstaz. Så.. Det som fastnade på dem var....

Säg Hej till Abraham & Hamsta!

Hamsta/Abraham, de ser exakt likadana ut.
Och ja, de kan hamstra som ni ser. 
(Fatet är btw 9 cm i diameter, de är verkligen pytton.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar