3 maj 2013

Dagens fundering


"Flest bajsränder vinner."

Meningen som dök upp i mitt huvud efter att jag formulerat en facebook-status om tvätt och började föreställa mig de värsta face-r*parna, på samma tema, jag kunde. Och den meningen sätter ju tveklöst igång en hel del funderingar. Är det ett gäng som bestämmer sig för att tävla om hur många bajsränder de kan producera på en vecka? Är det en facebook-grupp som uppmanar till liknande agerande? Skulle detta resultera i att en enorm rörelse, likt den hipstriga, blossade upp och fick folk att torka rumpan slarvigare med syfte att vinna? Tänk om det i sin tur ledde till att en epidemi av bakdelsinflammationer spred sig över landet? Eller handlar det om att trycka ut små, små tunna ränder av bajs och se vems avföring som räcker till flest ränder? Hur lång måste en rand i så fall vara för att räknas som en rand? Är det kanske helt enkelt så att jag är sjuk i huvudet? Det är dagens fundering det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar